به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبر گزاری صدا و سیما، مسوول غرفه آثار قرآنی کشورهای آفریقایی در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد گفت: آفریقا سومین قاره پهناور جهان است که 61 کشور دارد و از بیشترین جمعیت مسلمان دنیا  برخوردار است.


اسماعیل دیالو  افزود: بیشترین زبانی که مردم آفریقا به آن تکلم می کنند 'سواحلی' یا 'سهیلی' است که در 12 کشور رایج است و بیشتر قرآن های موجود در این قاره به زبان سهیلی ترجمه شده اند. وی بیان کرد: روشهای متنوع و جالبی برای یادگیری و حفظ قرآن کریم در قاره آفریقا وجود دارد که یکی از رایج ترین این روش ها نوشتن آیات بر روی چوب و حفظ آن است.

وی با اشاره به استقبال مردم آفریقا از کلاس ها و محافل تفسیر قرآن کریم گفت: مفسران بسیاری در این قاره به کار تفسیر قرآن مشغول هستند که یکی از مشهورترین آنها 'شیخ ابوبکر میگا' از کشور 'بورکینا فاسو' است.

این طلبه جامعه المصطفی مرکز مشهد اظهار کرد: در این غرفه آثار قرآنی 17 کشور آفریقا در معرض نمایش بازدید عموم قرار گرفته است.

دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد از ششم تا 15 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد در حال برگزاری است.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر جمهوری اسلامی ایران
  • احسان عباسی
  • جمعه ۱۴ خرداد ، ۱۱:۱۳ ق.ظ
  • قران و عترت
  • بازدید : ۱۰۹

مطالب پیشنهادی دیگر خبرگزاری های رسمی کشور

تعداد نظرات این پست [۰] است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی