به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجتبی‌ ملکی‌چوبر عصر امروز در نشست ستاد بزرگداشت آیت‌الله بهجت در دفتر استاندار گیلان اظهار کرد: امسال نخستین کنگره ملی آیت‌الله بهجت در سطح مراکز آموزش عالی کشور در رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متولی برگزاری کنگره ملی مذکور است، تصریح کرد: این کنگره پنجم خرداد امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با اشاره به اینکه تاکنون 50 مقاله برتر در کنگره انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: برای این کنگره سه سخنران در نظر است که یکی از آنها برای سخنرانی نهایی انتخاب می‌شود.

وی آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله جوادی عاملی و حجت‌الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی را سه فرد مورد نظر برای سخنرانی کنگره ملی عنوان کرد و گفت: از بین این سه نفر یک نفر با موافقت آیت‌الله قربانی برای سخنرانی حضور می‌یابد.

ملکی‌چوبر مجری کنگره آیت‌الله بهجت را اسماعیل آذر مجری شبکه چهارم سیما معرفی کرد و از مراسم رونمایی نخستین کتاب کلمات قصار آیت‌الله بهجت در کنگره مذکور خبر داد و افزود: سروده‌ای برای آیت‌الله بهجت توسط یکی از شاعران گیلانی ساخته شده که در کنگره با خوانندگی حسام‌الدین سراج رونمایی می‌شود.

وی درباره محور برگزاری نخستین کنگره ملی آیت‌الله بهجت فومنی یادآور شد: عرفان عملی و تهذیب نفس، قرآن و عترت و سبک زندگی و حکومت اسلامی، اندیشه‌ها و مبانی علمی شامل روش اجتهادی و شیوه‌های استنباطی، فقهی و اصولی از جمله محور کنگره است.

این مسئول بررسی ابعاد شخصیتی و عرفان از نگاه آیت‌الله بهجت، مشرب فلسفی و روش تفسیری، ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی شامل عبودیت و حکومت اسلامی، ولایت و مهدویت، مرجعیت دینی در حکومت اسلامی، مهدویت و انتظار و ولایت فقیه و حکومت اسلامی و ... را از دیگر محورهای اصلی همایش ملی مذکور عنوان کرد.

منبع : فارس نیوز
  • احسان عباسی
  • پنجشنبه ۲۰ خرداد ، ۱۱:۲۳ ب.ظ
  • قران و عترت
  • بازدید : ۱۱۴

مطالب پیشنهادی دیگر خبرگزاری های رسمی کشور

تعداد نظرات این پست [۰] است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی