وزیر دفاع کشورمان گفت: بر اساس خواست دولت قانونی سوریه حمایت از دولت و ملت این کشور در مقابله با تروریسم را وظیفه خود می‌دانیم.


در حاشیه نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوریه ویژه مبارزه با تروریسم که در تهران برگزار شد، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه ای گفتگو کردند.

در این دیدار سردار دهقان طی سخنانی با اشاره به اینکه اقدام قاطع و تمام کننده بر علیه تروریسم و استقرار صلح و ثبات در منطقه و جهان سیاست های اعلامی و اعلانی ایران به شمار می‌رود، گفت: بر اساس خواست دولت قانونی این کشور حمایت از دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریسم را وظیفه خود می‌دانیم.

دهقان با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حمایت از کشورهای قربانی تروریسم و تداوم ارائه کمک های همه جانبه از جمله مشاوره نظامی، امداد رسانی و سایر کمک های بشردوستانه به مردم سوریه و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان جنگی خاطرنشان کرد: این اقدامات برای استقرار صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اقدام مشترک دو کشور ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم را از مصادیق نبرد حق علیه باطل ذکر کرد و افزود: انشالله با هوشیاری، وحدت، قاطعیت و سرعت عمل بیشتر محور مقاومت شاهد تحقق وعده الهی «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» باشیم. 

وزیر دفاع سوریه: اگر حمایت ایران نبود در مقابله با تروریسم موفقیتی نداشتیم

وزیر دفاع سوریه نیز در این دیدار طی سخنانی با ابلاغ سلام های گرم رئیس جمهور، نیروهای مسلح و ملت سوریه به رهبری، رئیس جمهور، نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران و قدردانی رهبران سیاسی-نظامی سوریه از حمایت و کمک های جمهوری اسلامی ایران گفت: خون شهدای ایران و در هم آمیختن آن با خون شهدای سوری بی تردید موجب شکست تروریسم و پیروزی محور مقاومت خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت های آمریکا، ترکیه و برخی کشورهای خلیج فارس از تروریسم افزود: کسانی که ادعای برادری با ملت سوریه را دارند با حمایت آشکار و پنهان از گروه های تکفیری تروریستی  بدترین جنایات را بر ملت سوریه روا می دارند.

وزیر دفاع سوریه تصریح کرد: رهبری، ملت و نیروهای مسلح سوریه مصمم هستند با کمک کشورهای دوست و همسو سوریه را از شر تروریست های جنایتکار و حامیان آنان نجات دهند.

سپهبد فهد جاسم الفریج با قدردانی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست سه جانبه اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی هایی که در این گونه نشست ها صورت می گیرد شاهد تقویت و انسجام هرچه بیشتر محور مقاومت در نبرد با تروریست های تکفیری باشیم.

منبع : خبرگزاری فارس نیوز

مطالب پیشنهادی دیگر خبرگزاری های رسمی کشور

تعداد نظرات این پست [۰] است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی