به گزارش ایرنا و بنا به اعلام مسئولان شرکت نمایشگاه های استان اصفهان این نمایشگاه از 22 تا 28 خرداد در 9 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی با حضور 149 مشارکت کننده دایر خواهد بود.

استان های تهران، اصفهان، قم، فارس و خراسان رضوی در این دوره نمایشگاه حضور دارند.
25 درصد از مشارکت کنندگان از میان مؤسسات دولتی و غیردولتی، 20 درصد در بخش کتاب و انتشارات، 15 درصد در بخش هنر و قرآن، 10 درصد در بخش عفاف و حجاب، 15 درصد در بخش خانواده و سبک زندگی و 15 درصد در بخش سایت ها و نرم افزارهای قرآنی حضور پیدا کرده اند.
این نمایشگاه با شعار' اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در پناه قرآن و عترت' برپا شده و برنامه های جانبی متعددی را نیز پیش بینی کرده است.
استاندار اصفهان در مراسم آغازین این نمایشگاه گفت: اصفهان دارای سابقه فرهنگی و دینی است و در عرصه های قرآنی از پیش از انقلاب پیشگام بوده است.
رسول زرگرپور اظهار کرد:هم اکنون یک هزار و 200 مرکز قرآنی، خانه قرآن شهری و روستایی در اصفهان فعال است و این استان درکسب رتبه های برتر مسابقات قرآنی استانی و کشوری درخشش خوبی داشته است.
وی گفت: سه هزار حافظ کل قرآن کریم در موسسات قرآنی استان تربیت شده اند و هم اکنون نیز 15هزار داوطلب حفظ کل قرآن در این موسسات مشغل حفظ قرآن هستند.
وی برگزاری اولین جشنواره نگارگری قرآن در سال 94 را از دیگر رویدادهای قرآنی و هنری برشمرد و خواستار هماهنگی و همگرایی نهادهای قرآنی استان در استفاده از ظرفیت نخبگان استان در فعالیت های قرآنی شد.
همچنین رسول محققیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: 25درصد نمایشگاه امسال به دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی، 20 درصد به انتشارات کتاب، 15 درصد به فعالیت های هنری قرآنی، 10درصد به حوزه حجاب و عفاف، 15درصد به خانواده و سبک زندگی و 15 درصد در اختیار تولید کندگان نرم افزاری و سایت های قرآنی اختصاص یافته است.
وی افزود: محفل انس با قرآن، شب شعر قرآنی، برنامه سواد قرآنی و نمایش های قرآنی از برنامه های حاشیه ای این نمایشگاه است.
سیزدهمین نمایشگاه قرآن وعترت اصفهان در محل دائمی نمایشگاه های استان اصفهان در جوار پل تاریخی شهرستان دایر شده است.


منبع : خبرگزاری ایرنا

  • احسان عباسی
  • دوشنبه ۲۴ خرداد ، ۱۰:۴۷ ق.ظ
  • قران و عترت
  • بازدید : ۱۳۵

مطالب پیشنهادی دیگر خبرگزاری های رسمی کشور

تعداد نظرات این پست [۰] است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی