یکی از بخش‌هایی که مساحت بسیاری از نمایشگاه بین‌المللی قرآ کریم را به خود اختصاص داده، بخش نهاد و مؤسسات قرآنی است.
این بخش که از نخستین روزهای برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن مورد استقبال بسیاری قرار گرفته، شامل 32 غرفه است که در هر کدام از این غرفه‌ها مؤسسات برتر قرآنی کشور به ارائه دستاوردها و فعالیت‌های خود می‌پردازند.


 

در بخش مؤسسات قرآنی کشور فضایی معنوی مخصوص کودکان و نوجوانان قرار دارد که بیش از سایر قسمت‌های این بخش جلب توجه می‌کند. در این فضا که با نام «درب بهشت» شناخته می‌شود، دکوری قرانی و معنوی همراه با نخل‌های بلند تعبیه شده است که میزبان کودکان علاقه‌مند به امور قرآنی است. در این قسمت کودکان می‌توانند با گرفتن عکس‌های یادگاری کنار نمادهای قرآنی خاطرات شیرینی را برای خود رقم بزنند.

 
در قسمتی دیگر از این بخش که بسیاری از خانواده‌ها را به خود جذب کرده است، آیاتی از کلام‌الله مجید خوشنویسی می‌شود. در این قسمت که «طرح آیه شما چیست؟» نام دارد آیاتی با موضوعات کاربردی از قرآن کریم انتخاب شده و افراد می‌توانند آیات مورد نظر را به صورت نستعلیق کتابت کنند و از نظر کارشناسان استفاده کرده وبرگه نوشته شده را به یادگار با خود ببرند.

محسن حاتمی یکی از مراجعه‌کنندگان به این بخش در گفت‌وگو با فارس با اشاره به علاقه خود به خوشنویسی، می‌گوید: همیشه دوست داشتم بتوانم با استقاده از قلم خوشنویسی کنم اما هیچ‌گاه موقعیت فراهم نمی‌شد که با مراجعه به نمایشگاه بین‌المللی قرآن و حضور در این بخش توانستم آیات الهی را با خطی زیبا بنویسم.

 
 وی که همراه با خانواده به این نمایشگاه آمده بود، می‌افزاید: در نمایشگاه قرآن بخش‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به تنوع آن‌ها برای هر سن و سالی برنامه‌های جذابی در نظر گرفته شده است. من از مردم عزیزامان می‌خواهم در این ماه بافضیلت برای یک بار هم شده به مصلا بیایند و از این فضای معنوی بهره بگیرند.

علاوه بر غرفه‌های مختلفی که در بخش مؤسسات مردمی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم وجود دارد، کارگاه‌هایی نیز با مضامین قرآنی هر روز در نمایشگاه به همت این بخش برگزار می‌شود که به گفته مسئول بخش مؤسسات و نهادی قرآنی در مجموع 40 نشست و کارگاه پیش‌بینی شده که هر روز 4 کارگاه آن برگزار می‌شود.

به گزارش فارس نمایشگاه بین‌المللی قرآن از 24 تیرماه در مصلا آغاز به کار کرده است و تا 8 تیرماه از ساعت 18 تا 23.30 میزبان علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم است.


منبع : خبرگزاری فارس نیوز
  • احسان عباسی
  • جمعه ۲۸ خرداد ، ۱۰:۰۳ ب.ظ
  • قران و عترت
  • بازدید : ۳۴۲

مطالب پیشنهادی دیگر خبرگزاری های رسمی کشور

تعداد نظرات این پست [۱] است ...

۲۸ خرداد ۹۵، ۲۲:۲۸
تشکر از وبلاگ بسیار مفید و پربارتون لایک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی