بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته و طبق اعلام قبلی مسئولان به کار خود پایان داد.

تقارن شب پایانی نمایشگاه قرآن با شب و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان سبب شد تا نمایشگاه بدون آیین اختتامیه به کار خود پایان دهد، البته برخی از بخش‌های نمایشگاه مانند بخش‌های حوزوی، بین‌الملل، کودک و مؤسسات به صورت داخلی مراسم اختتامیه برگزار کردند.


آخرین شب نمایشگاه درحالی سپری شد که استقبال قرآن‌دوستان از نمایشگاه در شب‌های اخیر به اوج خود رسیده بود و در آخرین شب نمایشگاه هم استقبال بالایی از نمایشگاه به عمل آمد، البته اقبال بازدید‌کنندگان بیشتر به بخش‌های عفاف و حجاب و فروش محصولات بود و سایر بخش‌ها از استقبال به مراتب کمتری برخوردار بودند.

در میان بخش‌های غیر فروشگاهی هم استقبال از بخش‌های نمایشگاه به مراتب کمتر بود و بخش‌هایی که کار‌های آموزشی، سرگرمی و مشاوره‌ای انجام می‌دادند با استقبال بهتری روبرو شدند.

تجربه چند سال اخیر ثابت کرده که استقبال مردم از نمایشگاه در نیمه دوم ماه مبارک رمضان بسیار بیشتر از نیمه اول ماه مبارک اما به دلیل مشکل مکان و بودجه نمایشگاه در سال‌های اخیر درست در اوج استقبال مردم به کار خود پایان داده است، البته استقبال کم‌رنگ مردم در روز‌های نخست دلایل مختلفی دارد که در این میان می‌توان به عدم آمدگی نمایشگاه در روز‌های نخست به عنوان مهم‌ترین دلیل اشاره کرد.

برگزاری نشست‌های تخصصی و آیین‌های رونمایی محصولات فرهنگی و قرآنی از دیگر فعالیت‌های نمایشگاه قرآن کریم است که امسال هم این اتفاق در برخی موضوعات رخ داد اما با نگاهی به برخی از این نشست‌ها در‌می‌یابیم که استقبال عموم مردم از نشست‌های تخصصی چندان بالا نبود که باید دلایل آن بررسی شود.

به‌هر حال بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درحالی به کار خود پایان داد که این نمایشگاه نسبت به سال گذشته رشد محسوسی داشت، البته این به معنای بدون اشکال بودن نمایشگاه نیست و باید مسئولان مربوطه نقاط ضعف و قوت نمایشگاه را بررسی و برای سال‌های آینده در راستای ارتقای نمایشگاه گام بردارند.

منبع : خبرگزاری فارس نیوز
  • احسان عباسی
  • چهارشنبه ۹ تیر ، ۱۰:۱۸ ب.ظ
  • قران و عترت
  • بازدید : ۲۳۶

مطالب پیشنهادی دیگر خبرگزاری های رسمی کشور

تعداد نظرات این پست [۰] است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی