علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر امروز چهارم تیر از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بازدید کرد. وی در این بازدید در غرفه های آستان قدس رضوی، رسم آیینگی، مرکز نشر قرآن جمهوری اسلامی، رادیو قرآن، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مرکز رشد و شکوفایی فناوری ها و هنر قرآنی، انتشارات دانشیاران ایران و دیگر غرفه ها حضور یافت.


همچنین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه ترتیل کامل قرآن کریم با صدای حافظ خردسال حنانه خلفی رونمایی شد.


جنتی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن توسعه فرهنگی قرآن است.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین المللس قرآن هر سال در ماه رمضان برگزار می شود و این یکی از برکات این ماه مبارک است که وسیله ای برای آشنایی مردم با قرآن و فهم آن است و امسال هم این نمایشگاه بیشتر بر فهم و درک قرآن تمرکز دارد.

وزیر ارشاد گفت: خوشبختانه هم از حوزه علمیه قم و هم از موسسات و مجامع قرآنی، دانشگاه ها و مراکز مختلف علمی پژوهشی در این نمایشگاه شرکت و آثار خود را عرضه کردند.


وی ادامه داد: امروز هم که روز جمعه است، استقبال بیشتر بوده و در مجموع هم استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفته و اقشار مختلف جامعه با حضور در نمایشگاه با قرآن و تفسیر ها و ترجمه های جدید و کتاب هایی که مرتبط با موضوعات قرآن آشنا می‌شوند.

جنتی عنوان کرد: همچنین آثار هنری که در حوزه قرآن کار شده، مثل خوشنویسی‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: فعالیت های خوبی برای کودکان و نوجوانان صورت گرفته که آن ها را از طریق بازی ها و فعالیت های مورد علاقه شان بیشتر با قرآن آشنا کنند.


جنتی در خصوص بخش بین الملل نمایشگاه قرآن اظهار داشت: در بخش بین الملل کار خیلی قوی صورت نگرفته، یعنی تعداد کسانی که از خارج از کشور در این نمایشگاه مشارکت کرده اند بسیار کم است و به نظرم باید این بخش را در سال های آینده تقویت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی با این مضمون که کدام بخش نمایشگاه برایش جذابتر است، عنوان کرد: کارهایی که حوزه‌های علمیه و به خصوص حوزه علمیه قم انجام داده اند، برای من جذابتر بوده چراکه غرفه های در اختیار این حوزه ها هم یکسری آموزش های حضوری به بازدیدکنندگان می دهند و هم آثار خوبی را با خود به این نمایشگاه آورده اند.

وی ادامه داد: به هر حال قم مرکز توسعه معارف اسلامی، قرآنی و دینی است و همین انتظار هم از آن ها می رود که بیش از دیگران فعال باشند.

جنتی افزود: آثار مکتوب و دیجیتالی که با خود آورده اند آثار ارزشمندی است؛ به عنوان مثال در یک لوحه فشرده نزدیک به ٦٠ تفسیر قرآن را گنجانده اند که کار بسیار ارزشمندی است و افراد بسیاری می توانند از آن استفاده کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

  • احسان عباسی
  • جمعه ۱۱ تیر ، ۰۹:۴۱ ق.ظ
  • قران و عترت
  • بازدید : ۳۷۹

مطالب پیشنهادی دیگر خبرگزاری های رسمی کشور

تعداد نظرات این پست [۱] است ...

۱۱ تیر ۹۵، ۱۱:۱۰
ممنون
ببخشید این جعبه مطالب پیشنهادی رو چهجور میتونم بذارم توی سایتم ؟؟؟؟؟؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید
سلام و عرض ادب
باید کدنویسی بشه برای هر قالب
متفاوت هستش.
ولی کد پیشنهادی استفاده از یک سربرگ منوی مطالبتون بعلاوه ی کد نمایش تصاویر هستش

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی