امام خامنه‌ای(حفظه الله): «در نظام اسلامی، کارهای فراوان برای احیای جایگاه حقیقی زن انجام شده اما هنوز مشکلات زیادی به خصوص در عرصه رفتار با زن در خانواده، وجود دارد که باید با ایجاد پشتوانه‌های قانونی و اجرایی آن‌ها را حل کرد.» (1390/3/1)

امام خامنه‌ای(حفظه الله): «عفاف مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند.» (1371/9/25)

امام خامنه‌ای(حفظه الله): «برهنگی و حرکت به سمت اختلاطِ هرچه بیشتر دو جنس با یکدیگر و افشاء شدن اینها در مقابل یکدیگر، یک حرکت خلاف طبیعی و خلاف خواست انسانی است.» (1377/12/4)

امام خامنه‌ای(حفظه الله): «حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان.» (1377/12/4)

امام خامنه‌ای(حفظه الله): «من هیچ وقت نگفتم که چادر را در جایی اجباری کنند؛ اما همیشه گفته‌ام که چادر یک حجاب ایرانی است و زن ایرانی این را انتخاب کرده و خوب حجابی هم هست و می‌تواند کاملاً حفاظ و حجاب داشته باشد.» (1377/12/4)

امام خامنه‌ای(حفظه الله): «زن باید در مقابل مرد نامحرم متکبر باشد. «فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ»؛ در حرف زدن مقابل مرد نباید حالت خضوع داشته باشد. این، برای حفظ کرامت زن است. اسلام این را می‌خواهد و این الگوی زن مسلمان است.» (1371/9/25)



منبع : راسخون

  • احسان عباسی
  • يكشنبه ۲۰ تیر ، ۰۹:۰۰ ب.ظ
  • حجاب و عفاف
  • بازدید : ۳۴۴

مطالب پیشنهادی دیگر خبرگزاری های رسمی کشور

تعداد نظرات این پست [۱] است ...

۲۱ تیر ۹۵، ۰۸:۴۳
ممنون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی