مسعود فرزانه شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون گزارش عملکرد موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی در سالن ویژه کتاب‌های آستان‌قدس رضوی همزمان با هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد اظهار کرد: چشم‌انداز این موسسه به علت اینکه بزرگ‌ترین و عالی‌ترین موسسه چاپ در کشور و حتی کشورهای اسلامی است، نشر معارف اسلامی و قرآن در جهان اسلام است.


وی با اشاره به اینکه این موسسه قابلیت چاپ در تیراژ میلیونی را دارد، تصریح کرد: وجود تجهیزات مناسب در این موسسه که از آخرین فناوری‌های روز جهان در زمینه چاپ محسوب می‌شود، سبب شده تا کیفیت طراحی در چاپ نیز مشخص شود چرا که کیفیت چاپ و تصویر در یک کتاب از مهم‌ترین عوامل فروش آن نیز محسوب می‌شود.

مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی با تاکید بر اینکه در این موسسه امکان چاپ تخصصی قرآن با استفاده از بهترین کاغذها وجود دارد، افزود: در سال‌های 91 تا 93 بالغ بر 500 عنوان کتاب با جلد سخت توسط این موسسه چاپ شد و در چاپ کتب نرم یا شونیز در سال‌های 91 تا 93 به ترتیب 700، 716 و 792 عنوان بوده است.

فرزانه بیشترین موضوعات کتاب‌های چاپ شده در این موسسه را مذهبی و علمی دانست و خاطرنشان کرد: پس از آغاز به کار مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم، نیم میلیون قرآن با کاغذهای ویژه وارد عرصه چاپ و فروش شده و علاوه بر این حدود 33 نوع قرآن با بهره‌گیری از خطوط خاص، ترجمه، کاغذ، نوع جلد، صحافی و تذهیب در اندازه‌های کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین تولید شده است.

وی بیان کرد: فرآیند چاپ مصور قرآن کریم با خط ابراهیم سلطان نیز توسط این موسسه انجام شد که در سال 92 نیز به عنوان بهترین کتاب سال کشور انتخاب شد.

مدیرعامل موسسه چاپ و انتشارات آستان‌قدس رضوی با اشاره به اینکه این کتاب مشتریان بسیاری در ترکیه دارد، اظهار کرد: 30 عنوان کتاب نفیس پس از افتتاح مرکز بین‌المللی چاپ و نشر قرآن کریم تولید شده که در ابتدا در گنجینه‌های آستان قدس به گونه‌ای نگهداری می‌شد که امکان دسترسی مردم به آن وجود نداشت.

فرزانه تصریح کرد: در آستان قدس علاوه بر ترجمه قرآن کریم به دو زبان انگلیسی و اردو در سطح بین‌المللی، 6 نفر از اساتید برجسته ترجمه قرآن کریم از جمله مرحوم الهی قمشه‌ای، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله رسولی محلاتی، غلامعلی حداد عادل و علی برائی (ترجمه انگلیسی) قرآن کریم را ترجمه کردند.

وی با اشاره به اینکه این موسسه ظرفیت تولید 3.5 میلیون جلد کتاب را دارد، خاطرنشان کرد: توسعه این موسسه در قالب سرمایه‌گذاری بالغ بر 60 میلیارد ریال اعتبار برای گسترش چاپ صنعتی که امکان کیفیت مناسب بسته‌بندی کتاب و محصولات فرهنگی را داشته باشد انجام شده است، گرچه 6 خط تولید نیز قرار است در آینده‌ای نزدیک به چاپخانه آستان‌قدس اضافه شود.


منبع : خبرگزاری فارس نیوز
  • احسان عباسی
  • پنجشنبه ۱۳ خرداد ، ۰۶:۲۷ ب.ظ
  • بازدید : ۳۹۳

مطالب پیشنهادی دیگر خبرگزاری های رسمی کشور

تعداد نظرات این پست [۰] است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی