همان طور که طی روز‌های اخیر در خبرها منتشر شد، مذاکرات سازمان حج و زیارت کشورمان با وزارت حج عربستان برای رفع مشکلات حج ۹۵ به نتیجه نرسید و اعزام زائر به حج امسال انجام نخواهد شد.


بر‌همین اساس آزمون انتخابی اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران که طی سال‌های اخیر در نیمه دوم خرداد‌ماه برگزار می‌شد، لغو شد.

کاروان نور یکی از کاروان‌های اعزامی به حج است که اعضای آن را برترین قاریان قرآن کشور تشکیل می‌دهند و در ایام حج ابراهیمی به تلاوت و اجرای تواشیح در برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری می‌پردازند که سال گذشته و در جریان فاجعه منا پنج نفر از اعضای این کاروان به شهادت رسیدند.

کاروان نور متشکل از تعدادی از اساتید و قاریان بین‌المللی، یک گروه تواشیح، یک حافظ قرآن و تعدادی از قاریان جوان است که قراء جوان در صورت کسب مقام برتر در مسابقات قرآن استان خود، برای حضور در آزمون حج انتخاب و پس از موفقیت در آزمون به حج تمتع اعزام می‌شوند.

این فرایندی است که همه ساله توسط کمیته اعزام و دعوت از قاریان و حافظان قرآن برای انتخاب اعضای کاروان نور انجام می‌شود و سال گذشته هم آزمون حج ۱۹ تا ۲۲ خرداد‌ماه ۹۴ با حضور بیش از ۱۲۰ نفر از قاریان ممتاز سراسر کشور در دو بخش تلاوت تحقیق و ترتیل برگزار شد که امسال با توجه به لغو اعزام حجاج به سرزمین وحی آزمون حج ۱۳۹۵ برگزار نخواهد شد.


منبع : خبرگزاری فارس نیوز
  • احسان عباسی
  • شنبه ۱۵ خرداد ، ۰۱:۲۷ ب.ظ
  • قران و عترت
  • بازدید : ۱۰۹

مطالب پیشنهادی دیگر خبرگزاری های رسمی کشور

تعداد نظرات این پست [۰] است ...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی